20/09/2023

Kiedy warto prowadzić sklep internetowy bez magazynu?

Istnieje wiele scenariuszy, w których strategia prowadzenia sklepu internetowego bez posiadania własnego magazynu może być opłacalna. Przyjrzyjmy się różnym kontekstom, w których brak fizycznego magazynu może przynieść korzyści, takie jak ograniczenie kosztów, większa elastyczność, łatwiejsze zarządzanie produktami oraz redukcja ryzyka związanego z nadmiarem zapasów.

Jakie są zalety i wady prowadzenia własnego magazynu?

Prowadzenie własnego magazynu posiada zarówno zalety, jak i wady. Jedną z głównych zalet jest pełna kontrola nad sprzedażą i dostępnością towaru. Posiadając magazyn, można pakować produkty w sposób spersonalizowany, co może przyciągać klientów i zwiększać sprzedaż. Dodatkowo, posiadanie własnego magazynu umożliwia lepszą organizację logistyki i szybsze dostarczanie towarów klientom. Jednak ten sposób prowadzenia biznesu wymaga znacznych nakładów finansowych na utrzymanie przestrzeni i pracowników. Wszystko to sprawia, że prowadzenie własnego magazynu może być czasochłonne i wymagające. Nasza usługa fulfillmentu, pozwala na zachowanie wszystkich tych zalet oraz eliminację wad – kompleksowo zajmiemy się obsługą logistyczną Twojej firmy dostarczając Ci narzędzia do monitorowania stanów magazynowych. Nie będziesz musiał się martwić, że nie nadążasz z obsługą zamówień – nasi wykfalifikowani pracownicy obsłużą je za Ciebie.

Fulfillment a dropshipping – czym się różnią?

Fulfillment i dropshipping to dwa całkowicie odmienne podejścia do prowadzenia sklepu online. Dropshipping jest rozwiązaniem, w którym sprzedawca nie posiada własnego magazynu ani produktów. Kiedy klient składa zamówienie, sprzedawca przekierowuje je do swojego dostawcy, który wysyła produkty bezpośrednio do domu. W tym modelu biznesowym, sprzedawca nie musi martwić się o przechowywanie, pakowanie i wysyłkę towarów, co zmniejsza koszty i ryzyko związanym z inwestowaniem we własny magazyn. Fulfillment to usługa, w ramach której sprzedawca posiada swoje towary, jest odpowiedzialny za ich zamawianie, jednak zleca prowadzenie wszystkich usług logistycznych, firmie która profesjonalnie się tym zajmuje. Pozwala to na znaczne zmniejszenie kosztów oraz integrację systemów magazynowych ze sprzedażowymi.

Jak się przygotować na sprzedaż internetową bez posiadania magazynu?

Aby przygotować się na sprzedaż bez posiadania własnej przestrzeni magazynowej, warto skorzystać z usług fulfillmentu, który polega na zleceniu kompleksowej obsługi zamówień oraz przechowywaniu towaru i jego dostarczaniu przez zewnętrznego dostawcę. Firma Completio pozwala na integrację systemów sprzedażowych Twojego sklepu internetowego z naszym systemem zarządzania magazynem. Dzięki temu, w czasie rzeczywistym otrzymujemy informacje o wszystkich zamówieniach. W tym modelu biznesowym nie musisz się zastanawiać, czy Twoi pracownicy są w stanie nadążyć nad pakowaniem produktów, oraz czy nie pomylą się podczas nadawania przesyłki. Z nami możesz skupić się na innych aspektach prowadzenia sklepu internetowego, takich jak marketing, obsługa klienta czy zarządzanie.

Czym sprzedaż z magazynem różni się od sprzedaży fulfillment?

Różnica między sprzedażą z magazynem a sprzedażą fulfillment polega głównie na tym, w jaki sposób dostarczane są produkty do klientów. W pierwszym przypadku sklep internetowy posiada własny magazyn, w którym przechowywane są towary, gotowe do wysyłki. Związane jest to z koniecznością posiadania powierzchni na której zamówienia mogą być realizowane, oraz zatrudniania ludzi, które mogą je przygotować. Sprzedaż fulfillment polega na tym, że sklep internetowy cały proces logistyczny zleca firmie, która świadczy profesjonalne usługi w tym zakresie. W tym modelu sprzedaży, sklep internetowy pod względem logistycznym jest odpowiedzialny tylko za zamówienie towaru. To po stronie firmy świadczącej usługi fulfillment leży odpowiedzialność za przechowywanie produktów, kompletowanie zamówień, pakowanie i wysyłkę. Dzięki temu, sklep nie musi inwestować w magazyn, pracowników magazynowych oraz integrację ze stanami magazynowymi.

Ile kosztuje utrzymanie magazynu dla sklepu e–commerce i z czym się wiąże?

Utrzymanie magazynu dla sklepu e-commerce wiąże się z różnymi kosztami, które są zależne od obszarów działania. Koszty związane z magazynowaniem, obejmują opłaty za wynajem lub utrzymanie własnego magazynu, koszty związane z transportem i logistyką, a także koszty zatrudnienia pracowników magazynowych. Właściciel sklepu internetowego musi również zainwestować w odpowiednie oprogramowanie do zarządzania magazynem i jego integracji z systemem sprzedaży. Pracownicy magazynowi są odpowiedzialni za odbiór towarów, kontrolę jakości, pakowanie zamówień i ich wysyłkę do klientów. Ważne jest również zapewnienie bezpiecznego przechowywania towarów oraz optymalizacja procesu pakowania, która pomoże skrócić czas i koszty wysyłki. Przedsiębiorca musi uwzględniać te koszty i efektywnie zarządzać procesem logistycznym, aby utrzymać konkurencyjność na rynku e-commerce.

Opublikowano: 20.09.2023 | 17:46
Autor: