29/09/2021

Black Friday 2021 się zbliża! Zdążysz z realizacją zamówień?

Już 26 listopada na całym świecie odbędzie się coroczne święto handlu, czyli oczywiście Black Friday. Dla wielu sklepów, przede wszystkim internetowych, to czas wzmożonej pracy i nagłego wzrostu liczby zamówień. Czy Twój sklep jest na to gotowy? A jeśli nie, to jak możesz przygotować się do Czarnego Piątku?

Z raportu Polacy i Black Friday opublikowanego w listopadzie zeszłego roku wynika, że Polacy chętnie robią zakupy w trakcie tego święta handlu – tak odpowiedziało ponad 65% badanych.

black friday

Z tej grupy prawie 28% robi zakupy wyłącznie online, a kolejne 29,53% – zarówno w internecie, jak i w sklepach stacjonarnych. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, Black Friday to ogromna szansa na szybkie zwiększenie sprzedaży. Tak naprawdę cały czwarty kwartał to okres żniw w sektorze e-commerce. W tym czasie mamy bowiem:

  • Black Friday i Cyber Monday (coraz więcej sklepów świętuje Black Week i rozciąga czarnopiątkowe promocje na kilka dni)
  • Mikołajki
  • Boże Narodzenie

To aż cztery okresy, w których zwyczajowo klienci kupują znacznie więcej niż na co dzień! Jednak wiąże się z tym też duże wyzwanie. Wiele sklepów bowiem nie zawsze jest przygotowanych na nagły wzrost liczby zamówień, co oczywiście wiąże się z dodatkową pracą i nakładami finansowymi. Jak można uniknąć tego problemu?

Przygotuj się na Black Friday – jak?

Aby osiągnąć maksimum korzyści z Black Friday i Q4 warto zacząć od przemyślanej strategii, która będzie obejmować kwestie związane z takimi elementami, jak:

  • sprzedaż (jakie promocje zaproponujesz klientom? Które produkty przecenisz i o ile?)
  • marketing (gdzie będziesz się reklamować? Jak będą wyglądać Twoje reklamy? Jakie kanały komunikacji z klientami wykorzystasz?)
  • logistyka (czy masz zapas materiałów do pakowania zamówień? Czy poradzisz sobie z nagłym wzrostem liczby zamówień? Czy wszyscy Twoi pracownicy magazynowi będą w tym czasie dostępni?)

Dla wielu sklepów szczególnie ostatnie zagadnienie jest problematyczne. Wystarczy bowiem, że ktoś się rozchoruje lub pójdzie na urlop i już wydolność Twojego zespołu logistycznego znacznie spada. A przecież klienci oczekują, że otrzymają paczkę w krótkim czasie! Co więcej, w tak gorącym okresie łatwo o pomyłkę, co szybko może przerodzić się w kryzys wizerunkowy. Nie chcesz mieć przecież łatki sklepu, który spóźnia się z wysyłką, lub wysyła nie to, co trzeba, prawda?

Jak można temu zaradzić? W wielu wypadkach najprostszym rozwiązaniem jest usługa fulfillmentu, czyli po prostu outsourcing logistyki.

Fulfillment remedium na gorączkę zakupową w czwartym kwartale

Jeśli Twój sklep dynamicznie się rozwija i spodziewasz się, że Q4 będzie szczególnie gorącym okresem w Twojej firmie, warto pomyśleć o współpracy z zewnętrznym centrum logistycznym, takim jak Completio. W okresach wzmożonej sprzedaży (takich jak Czarny Piątek czy Boże Narodzenie) liczba złożonych zamówień może z dnia na dzień wzrosnąć o kilkaset procent. Dla nas to żaden problem!

Zespół Completio jest przygotowany na obsługę naprawdę dużych wolumenów zamówień. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze logistycznej, zaawansowanemu oprogramowaniu do zarządzania pracą magazynu i obsługi Twoich zamówień oraz sprawnemu zespołowi jesteśmy w stanie realizować tysiące zleceń każdego dnia.

Z naszą pomocą Black Friday przestaje być poważnym wyzwaniem logistycznym, a staje się po prostu doskonałą okazją do zdobycia nowych klientów, zwiększenia średniej wartości koszyka (tzw. wskaźnik AOV) i oczywiście także większej sprzedaży.

Chociaż do Czarnego Piątku nie zostało już dużo czasu, to jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z fulfillmentu oferowanego przez Completio w najbliższych dniach, to jeszcze zdążymy ze wszystkimi formalnościami (umowa, integracja z Twoją platformą e-commerce, przyjęcie Twoich towarów na nasz magazyn, zamówienia próbne i testy) przed Black Friday 2021.

Napisz do nas już dzisiaj i przekonaj się, że logistyka w Twoim sklepie naprawdę może być prosta, niezależnie od liczby zamówień!

Opublikowano: 29.09.2021 | 22:38
Autor: Wiktoria Bednarczyk