17/11/2022

Black Friday 2022 – przygotuj się na zwiększoną sprzedaż!

Już 25 listopada (piątek) odbędzie się jedno z największych świąt handlu, czyli oczywiście Black Friday. W Polsce przyjęło się, aby rozciągać ten promocyjny okres na kilka dni (z uwzględnieniem Cyber Monday), tworząc w ten sposób tzw. Black Week. Dla klientów to okazja, żeby kupić interesujące ich produkty w atrakcyjnej cenie. Z kolei dla sprzedawców to czas wytężonej pracy, bowiem liczba zamówień może wzrosnąć w tym krótkim okresie nawet kilkakrotnie. Czy Twój sklep jest na to gotowy?

Aby Czarny Piątek faktycznie stał się dobrą okazją do zwiększenia sprzedaży w Twojej firmie, musisz się odpowiednio przygotować. Zwróć uwagę na trzy podstawowe aspekty takiego przygotowania:

  • marketingowy,
  • techniczny,
  • logistyczny.

Przygotuj swój e-sklep pod kątem marketingowym

Black Friday to czas, gdy klienci szukają naprawdę dobrych okazji. Czy je znajdują, to temat na inną dyskusję. Ważne jest natomiast, aby Twój sklep miał przygotowaną specjalną ofertę na ten czas. Możesz zdecydować się na obniżkę cenową całego asortymentu lub wyprzedać tylko część produktów po bardzo atrakcyjnej cenie. Wszystko zależy od Twojej oferty i oczekiwań klientów. Black Friday jest blisko końca roku, więc prawdopodobnie to dobry moment na wyprzedaż asortymentu z zeszłego sezonu – w ten sposób zrobisz miejsce na nowy towar w przyszłym roku.

Ważne są również działania promocyjne – wykorzystaj wszystkie dostępne kanały, aby poinformować klientów, że planujesz specjalną akcję promocyjną na Black Week. Roześlij specjalny newsletter (możesz dorzucić indywidualne kody rabatowe), opublikuj posty na swoich profilach w social mediach i umieść odpowiednie bannery na stronie głównej. Wiele firm decyduje się również na wykupienie dodatkowych kampanii reklamowych, np. Google lub Facebook Ads. W ten sposób możesz zwiększyć dotarcie do klientów, co jest kluczowe w czasie, gdy dużo osób szuka najlepszych ofert w sieci. Jak wynika z badań firmy Advox, ponad 36% ankietowanych uważa, że najlepsze oferty oferuje właśnie sektor e-commerce:

Źródło: https://businessinsider.com.pl/lifestyle/ponad-polakow-planuje-juz-zakupy-na-tegoroczny-black-friday-jak-polacy-korzystaja-ze/k6glpq6

Nie zapomnij o sprawności technicznej sklepu

Drugi element, na który warto zwrócić uwagę to kondycja techniczna sklepu. Dobrze jest przejść cały proces zakupowy, aby upewnić się, że wszystkie jego elementy działają należycie. Jeśli Twój sklep na ogół nie obsługuje dużego ruchu każdego dnia, nagły wzrost może skończyć się przeciążeniem serwera, co będzie oznaczało, że nie będzie można wejść na stronę sklepu, aby złożyć zamówienie. Porozmawiaj ze swoim specjalistą IT i dostawcą hostingu, aby dowiedzieć się, co możesz zrobić, aby uniknąć tego typu problemów. Ostatnia sprawa, o której należy pamiętać to certyfikat SSL – gwarantuje on Twoim klientom bezpieczne zakupy. Upewnij się, że certyfikat działa i nie wygaśnie w środku Black Week.

Zadbaj o kwestie logistyczne

Black Week to tak naprawdę ogromne wyzwanie logistyczne. Z tygodnia na tydzień liczba zamówień może wzrosnąć nawet kilkakrotnie, a przecież każdy kupujący spodziewa się otrzymać paczkę z kupionymi przedmiotami jak najszybciej. Dlatego warto przeanalizować procedury logistyczne i zadbać, aby Twój zespół był gotowy na obsługę dużo większej liczby zamówień. Nie zapomnij o akcesoriach do pakowania zamówień, które często kończą się w najmniej spodziewanym momencie. Wiele sklepów decyduje się na zwiększenie liczby osób pracujących w magazynie w tym czasie.

Tego typu sytuacje to także dobry moment, żeby zastanowić się nad usługą, jaką jest fulfillment. To model logistyczny, który polega na outsourcingu obsługi logistycznej do zewnętrznej firmy (tzw. operatora logistycznego), takiej jak Completio. Współpracując z nami, masz dostęp do nowoczesnej przestrzeni magazynowej, sprawnej infrastruktury umożliwiającej przygotowywanie i wysyłkę zamówień i zgranego zespołu, który doskonale zna się na swojej pracy. Z naszą pomocą Twój sklep może obsługiwać nawet kilka tysięcy zamówień miesięcznie bez opóźnień i błędów.

Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły.

Opublikowano: 17.11.2022 | 09:49
Autor: