14/12/2021

Jak usprawnić wysyłkę zamówień?

Niedawno na blogu Completio opublikowaliśmy wpis, który podsumowywał e-commerce w Polsce w 2021 roku. Jedną z ważniejszych informacji, które pojawiły się w tym wpisie, była ta, mówiąca o preferowanym czasie dostawy. Okazuje się, że obecnie klienci coraz częściej oczekują dostawy w czasie poniżej 24, a nawet 12 godzin. Aby tak szybka dostawa była możliwa, należy zadbać o szereg kwestii. Dzisiaj omówimy najważniejsze z nich.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, na pewno dobrze zdajesz sobie sprawę, że w e-handlu wszystko musi odbywać się szybko. Strona musi się szybko ładować (wg. najnowszych wytycznych Google w czasie poniżej 2,5 sekundy), trzeba szybko odpisywać na wiadomości (np. klienci oczekują, że konsultant odpisze na chacie w czasie krótszym niż minuta[1]) i równie szybko wysyłać zamówienia (idealny czas dostawy to 8h). Czy da się sprostać tym oczekiwaniom? Ani ze stroną, ani z chatem niestety nie pomożemy, ale wiemy, co zrobić, żebyś mógł przestać martwić się chociaż ostatnim punktem.

Jak zapewnić szybką wysyłkę zamówień?

 

Prawdopodobnie najprościej byłoby odpowiedzieć, że nawiązując współpracę z zaufanym partnerem logistycznym, takim jak Completio. I faktycznie, firmy oferujące usługę fulfillmentu są w stanie wysyłać zamówienia znacznie szybciej niż zdecydowana większość sklepów, które robią to własnymi siłami. Zdajemy sobie jednak sprawę, że to nie jest rozwiązanie dla każdego, toteż przejdźmy do rozwiązań, które możesz wprowadzić we własnym zakresie.

 

DOBRY SYSTEM WMS

Systemy WMS zarządzają pracą magazynu i spływającymi zamówieniami w taki sposób, aby zoptymalizować wszystkie czynności potrzebne do ich przygotowania i wysyłki. Jeśli jeszcze nie korzystasz z systemu WMS, może warto go rozważyć? Na rynku dostępne są rozwiązania zarówno dla małych, jak i dużych sklepów. Część takich systemów jest dostępnych w modelu SaaS, co oznacza, że płacisz stały abonament, który jest zależny od wykorzystywanych możliwości. Pozwala to uniknąć dużej inwestycji na start. Automatyzacja czynności takich jak przygotowywanie listy produktów do zamówienia i druk listów przewozowych to tylko jedna z funkcji, które pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu.

 

PRZYSPIESZENIE PRACY MAGAZYNU

Dzisiaj dostępnych jest cały szereg usprawnień, które przyspieszają (a często wręcz automatyzują) pracę w magazynie. Można tutaj wymienić takie rozwiązania, jak:

  • wearables (np. mobilne skanery kodów kreskowych),
  • systemy do przenoszenia produktów (przenośniki taśmowe, wózki kompletacyjne),
  • stoły do pakowania,
  • urządzenia automatyzujące pakowanie paczek i wiele innych rozwiązań.

Przykład urządzenia wearable: komputer Zebra WT6300. Źródło grafiki: https://www.zebra.com/us/en/blog/posts/2020/the-industrial-wearable-computer-has-evolved-with-wt6300.html

Często nawet kilkuminutowa oszczędność czasu w ramach jednej prostej czynności na koniec miesiąca owocuje wysyłką kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu dodatkowych paczek.

 

CZAS NADANIA PACZKI I EKSPRESOWA WYSYŁKA

Wiele sklepów informuje na swoich stronach, że zamówienia złożone do określonej godziny (najczęściej między 12:00 a 16:00) są wysyłane tego samego dnia roboczego. To na pewno dobra zachęta dla klientów, którym zależy na czasie.

Druga kwestia, o której warto wspomnieć to dostawa tego samego dnia. Kilka firm kurierskich posiada taką opcję w swoich ofertach (oczywiście wiąże się to z wyższą opłatą za nadanie). Może warto, abyś przemyślał zaoferowanie takiego rozwiązania swoim klientom? Usługa działa w obrębie największych polskich miast i aglomeracji. W ten sposób klienci, którym najbardziej zależy na szybkim otrzymaniu zamówionego towaru, mogą sobie to zapewnić.

 

Współpraca z zaufanym partnerem logistycznym

Jak już wspomnieliśmy, często najlepszym rozwiązaniem przyspieszającym wysyłkę zamówień, jest współpraca z firmą fulfillmentową, która ma wdrożone najważniejsze systemy optymalizujące pracę i korzysta z zaawansowanych systemów WMS. Completio dzięki dużemu doświadczeniu, współpracy ze wszystkimi topowymi firmami kurierskimi i dopracowanym do perfekcji procedurom, jest w stanie wysyłać tysiące zamówień każdego dnia.

Skontaktuj się z nami już dzisiaj i dowiedz się, jak outsourcing logistyki może Ci pomóc w usprawnieniu wysyłki zamówień.

 

[1] https://cdn2.hubspot.net/hubfs/2771217/2019%20Customer%20Expectations%20Reports/2019%20Customer%20Expectations%20Report.pdf

Opublikowano: 14.12.2021 | 16:37
Autor: