25/06/2021

Marketplace’y w Polsce, co warto o nich wiedzieć?

Marketplace

Najpopularniejszy marketplace w Polsce? Zapewne większość osób bez wahania pomyślałaby o Allegro.pl. I słusznie – aż 40% wszystkich dochodów z branży e-commerce w Polsce uzyskiwanych jest właśnie poprzez wspomniany serwis. Nie zapominajmy jednak, że istnieje jeszcze całe mnóstwo marketplace’ów, z których chętnie korzystają sprzedający i kupujący.

Popularne marketplace’y w Polsce

Zasadniczo, marketplace’y popularne w Polsce można podzielić ze względu na rodzaj oferowanych tam produktów. Jeśli posiadamy sprecyzowaną ofertę, z którą chcemy dotrzeć do konkretnych odbiorców, postawmy na tematyczne marketplace’y. Należy do nich chociażby serwis homebook.pl, w którym znajdziemy mnóstwo oryginalnych mebli i innych elementów wyposażenia wnętrz. Wiele jest także marketplace’ów poświęconych modzie, np. Domodi.pl, Zalando.pl czy Showroom.pl. Właściciele sklepów internetowych oferujących urządzenia elektroniczne, takie jak laptopy, telewizory czy smartfony, powinni z kolei celować w platformę do sprzedaży, jaką jest Morele.net. W sieci znajdzie się również miejsce dla tych, którzy w katalogu swoich produktów mają książki, płyty CD, gry komputerowe albo filmy. Mowa oczywiście o dobrze znanej platformie Empik.pl

Marketplace

Porównywarki cenowe

A co z serwisami takimi jak Ceneo.pl albo Okazje.info? To również jedne z najpopularniejszych marketplace’ów w Polsce. Tym, co wyróżnia je na tle innych jest dostępność porównywarki cen. Wystarczy, że wpiszemy nazwę produktu, a serwis wyświetli nam w jakich sklepach i po jakim koszcie możemy go nabyć. Nieco mniej znaną, a równie przydatną jest porównywarka cenowa udostępniana przez giganta internetowego Google – Google.com/shopping.
Na podobnej zasadzie działa także serwis Radar.wp.pl. Co prawda, nie porównamy w nim cen konkretnych produktów, ale z łatwością prześledzimy najlepsze okazje cenowe z różnych sklepów internetowych.

Decyzja o dołączeniu do popularnych marketplace’ów to duży krok ku zwiększeniu sprzedaży. Pamiętajmy, aby w ramach przygotowań do niego nawiązać współpracę z operatorem logistycznym, np. z Completio.

 

 

Opublikowano: 25.06.2021 | 10:50
Autor: Wiktoria Bednarczyk